اخبار

میانگین عمر کامیون ها ۱۹.۱ سال است

میانگین عمر کامیون ها ۱۹.۱ سال است

وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی اعلام کرده است که در آبان ماه جاری، رکورد ماهیانه میزان جابجایی کالا در جاده های کشور با حمل ۵۰ میلیون تن کالا شکسته شده است. او افزوده که در هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۷۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۲۴ میلیون سفر از طریق جاده های کشور حمل شده است، که نشان‌دهنده یک افزایش ۱۲.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

در آبان ماه سال جاری، حدود ۵۰ میلیون تن کالا در جاده های کشور جابجا شده است که بیشترین میزان حمل ماهیانه کالا در جاده های کشور را به خود اختصاص داده است. حمداللهی اظهار کرده است که میزان حمل و نقل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴ میلیون تن با ۵۹۰ هزار بارنامه بوده است.

وی افزوده که با توجه به ظرفیت های قانونی پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبداء معادن با سند حمل (بارنامه) و پیگیری های به عمل آمده، رشد چشمگیری در اخذ سند حمل در این بخش صورت گرفته است.

حمداللهی همچنین اعلام کرده است که میزان ۱۲۷ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ با بارنامه جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گفته حمداللهی، در حال حاضر تعداد ۴۲۶ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹.۱ سال و ۵۴۸ هزار راننده در حال خدمت رسانی در بخش حمل و نقل جاده ای کالا هستند.

سهام دولت در خوردو سازی چقدر است

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *