اخبار

نقاط حادثه خیز فارس رفع می شوند

نقاط حادثه خیز فارس رفع می شوند

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، پرونده نقاط حادثه خیز در این استان در سال ۱۴۰۳ بسته خواهد شد. او اعلام کرده که از تعداد ۹۶ نقطه حادثه خیز که در سال گذشته شناسایی شد، تاکنون ۵۶ نقطه اصلاح شده و امیدوار است که تا شهریورماه ۱۴۰۳، نقاط حادثه خیز باقی‌مانده نیز اصلاح شده و پرونده آنها بسته شود.

مدیر کل اطلاعاتی را نیز ارائه داده است که نشان می‌دهد تلاش‌های زیادی برای بهسازی و رفع نقص‌ها در زیرساخت‌های جاده‌ای در استان فارس انجام شده است. او اعلام کرده که میزان اعتبارات مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز در این استان سه هزار میلیارد ریال است و تاکنون این اعتبارات در مصوبات سفر دوم نیز تخصیص پیدا کرده‌اند.

در زمینه راههای روستایی نیز اطلاعاتی ارائه شده است. ادامه توسعه و بهسازی این راهها با تخصیص اعتباراتی در پیش‌نویس مصوبات سفر دوم رییس جمهور قرار دارد. این اعتبارات به ترتیب برای احداث و تکمیل راههای روستایی، نقاط حادثه خیز، و روکش آسفالت راههای فرعی و اصلی استان معین شده است.

در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، مدیر کل به نکات مهمی اشاره کرده است. او امیدوار است که مصوبه قانون بودجه سال ۱۴۰۳ که به مجلس آمده، تصویب شده و امکان نوسازی ناوگان باری و مسافری را از طریق واردات فراهم کند.

در مورد روکش جاده شیراز – سروستان نیز اطلاعاتی ارائه شده است. اصلاح روکش این جاده جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری است و تخصیص قیر به دستگاه‌های اجرایی از هفته آینده انجام می‌شود.

همچنین، مسئولان اعلام کرده‌اند که در حوزه راههای شریانی اصلی و فرعی، لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام شده و تاکنون ۳هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان بهسازی و روکش آسفالت شده است.

در خصوص وضعیت آزادراه شیراز اصفهان نیز اطلاعاتی ارائه شده است. براساس آخرین اطلاعات، ۲۴ نقطه برای دوربین ثبت تخلف در آزادراه مشخص شده و قرار است دوربین‌ها طی ۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

بهره برداری از طرح تعریض محور مرزیجران-هزاوه در شهرستان اراک

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *