اخبار

بیمه رانندگان کامیون و تریلی در سال 1403 ؛ رانندگان توان پرداخت ندارند!

بیمه-رانندگان-کامیون-و-تریلی-در-سال-1403-؛-رانندگان-توان-پرداخت-ندارند!
حق بیمه رانندگان ناوگان سنگین برون شهری با کمک دولت به میزان یک میلیون و 650 هزار تومان در ماه تعیین شده است. در مقابل، اگر رانندگان بدون حمایت دولتی اقدام به پرداخت حق بیمه کنند، باید مبلغ 3 میلیون و 300 هزار تومان در ماه بپردازند.
براساس این گزارش، بسیاری از رانندگان پایه یک برون شهری از هزینه بیمه تأمین اجتماعی در سال 1403 ناراضی هستند و آن را مبلغی بالا می‌دانند، به ویژه با توجه به درآمد 15 تا 25 میلیونی رانندگان پایه، این هزینه چشمگیر است.
بیمه رانندگان تامین اجتماعی چیست؟
بیمه رانندگان تامین اجتماعی یکی از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت از رانندگان است. این بیمه به رانندگان شهری و بین شهری با گواهینامه معتبر و دفترچه کار صادر شده اختصاص می‌یابد. در غیر این صورت، رانندگان به دلیل نداشتن شرایط کافی از مزایای این بیمه محروم خواهند بود. در حالی که رانندگان کامیون از حق بیمه تعیین شده سال جاری ابراز نارضایتی می‌کنند و ادعا می‌کنند که در پرداخت حق بیمه آن‌ها اجحاف شده است، برخی رانندگان با وجود داشتن شرایط کافی از بیمه تأمین اجتماعی و مزایای آن بهره‌مند نیستند. از سوی دیگر، به گفته رانندگان برون شهری، افرادی که در صنف رانندگان فعالیتی ندارند، با کمک دولت حق بیمه می‌پردازند و عنوان راننده را فقط با خود یدک می‌کشند.
خواسته رانندگان کامیون از مسئولان چیست؟
در حال حاضر، رانندگان برون شهری نسبت به هزینه بیمه تأمین اجتماعی اعتراض دارند و از وزیر راه و شهرسازی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و رئیس انجمن صنفی رانندگان درخواست رسیدگی به وضعیت بیمه رانندگان برون شهری سنگین را دارند. در کارزاری که توسط رانندگان و بازنشستگان رانندگی تهیه شده است، آمده: “ما رانندگان برون شهری سنگین توان پرداخت هزینه بیمه تأمین اجتماعی سال ۱۴۰۳ با حقوق و مزایا و تورم کشور را نداریم. حذف یارانه دولتی از ما رانندگان، پرداخت بیمه ما را با مشکل مواجه کرده است. در این حال برخی افراد بدون فعالیت در این رسته و با عنوان راننده، از بیمه یارانه‌ای برخوردار هستند.
در مقابل، راننده‌ای که ماهی بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مسافت طی می‌کند و به عنوان راننده اول در بارنامه ثبت می‌شود، باید بدون یارانه حق بیمه بپردازد. خواهشمندیم به این موضوع رسیدگی کنید.
کارت هوشمند:
اگر حق بیمه پرداخت نشود، کارت هوشمند رانندگان تمدید نخواهد شد. بنابراین رانندگان سنگین ناچار به پرداخت حق بیمه خود هستند. هر سال نرخ حق بیمه تأمین اجتماعی براساس فرمول‌های ارائه شده توسط سازمان تأمین اجتماعی محاسبه می‌شود و معمولاً افزایشی است. نرخ حق بیمه تأمین اجتماعی بر اساس تغییرات در حداقل دستمزد کارگران و تغییرات حق مسکن و خوار و بار محاسبه می‌شود. معیارهای اصلی تأثیرگذار بر حق بیمه رانندگان شامل حقوق روزانه کارگر، بن کارگری و حق مسکن است.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *