اخبار

دستور بازرسی،نگهداری و تعمیر پل ها

دستور بازرسی،نگهداری و تعمیر پل ها

در جلسه ۱۴۷ شورای عالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل، شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد که به منظور بهبود و توسعه حکمرانی حمل و نقل در کشور، دستورالعمل های بازرسی، نگهداری و تعمیر پل ها تصویب شده است. این تصمیم در راستای بازنگری و به‌روزرسانی دستورالعمل ها و آیین‌نامه‌ها با استفاده از رویکردها و شیوه‌های نوین و فناوری‌های روز، از جمله فناوری‌های هوشمند، اتخاذ شده است.

افندی زاده توضیح داد که این دستورالعمل‌ها باید تا ابتدای خرداد ۱۴۰۳ به صورت آزمایشی اجرا شوند و پس از اطمینان از عملکرد موثر آنها، به صورت لازم‌الاجرا تصویب شوند. وی همچنین به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر استفاده حداکثری از ظرفیت شوراها، کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی این وزارتخانه اشاره کرد و برگزاری منظم نشست‌های اصلی و جلسات کارشناسی و مشورتی با دستورکارهای مشخص را در اولویت قرار داد.

در این نشست، دستورکارهای دیگری نیز مطرح شدند. افندی زاده اعلام کرد که عناوین کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف از جاده‌ای و ریلی تا دریایی و هوایی، زیرسازی و روسازی راه، ابنیه فنی، سیستم‌های هوشمند و اقتصاد حمل و نقل و مسکن تعیین شده‌اند. این کارگروه‌ها به زودی شیوه‌نامه فعالیت خود را پس از نهایی‌سازی به اعضا ابلاغ خواهند کرد.

در خصوص دستورالعمل‌های بازرسی، نگهداری و تعمیر پل‌ها، افندی زاده اظهار کرد که این دستورالعمل‌ها به منظور حفظ وضعیت مطلوب و بهبود عملکرد سازه‌ای پل‌ها، حفظ سرمایه‌های ملی و اطمینان از ایمنی کاربران اجرا می‌شوند. این دستورالعمل‌ها با هدف ارائه روش یکسان و دقیق برای تحلیل آسیب‌های وارده به پل‌ها و اتخاذ رویکردهای بهسازی و نوسازی مناسب حمل و نقل تدوین شده‌اند و از ابتدای خرداد ۱۴۰۳ به صورت آزمایشی اجرا خواهند شد.

در پایان، افندی زاده به دستور دیگری از این نشست اشاره کرد که به بررسی گزارش اجرای شیوه‌نامه هماهنگی، پدیدآوری و تحلیل پروژه‌های ساخت ریلی اختصاص داشت. این شیوه‌نامه به منظور تعریف تعاملات و شفاف‌سازی در مناسبات دستگاه اجرایی و بهره‌بردار در طراحی، ساخت، تحویل و بهره‌برداری از خطوط جدید شبکه راه آهن مصوب شده بود و با توجه به آینده‌نگری و نیازهای فعلی، بازنگری آن از منظر ملی و فرابخشی در دستورکار قرار گرفته و مقرر شده که نتایج آن توسط کارگروه تخصصی مربوطه در نشست‌های بعدی به شورا ارائه شود.

نقاط حادثه خیز فارس رفع می شوند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *