اخبار

ترانزیت تا سه ماه آینده رکورد 12 میلیون تن را رد خواهد کرد

ترانزیت تا سه ماه آینده رکورد 12 میلیون تن را رد خواهد کرد

در آینده‌ای نهایی مدیرعامل سازمان راهداری بیان کرد که پیش‌بینی می‌شود حجم بار ترانزیتی از کشور تا سه ماه آینده از مرز ۱۲میلیون تن عبور کند، که این اتفاق به عنوان یک موفقیت بزرگ در دولت سیزدهم محسوب می‌شود. ایشان به دلیل تدابیر وزیر راه و شهرسازی و نشست‌هایی با کشورهای همسایه و نمایندگان خارجی اشاره کرد که منجر به شکستن رکورد ماهیانه ترانزیت در ماه آبان با دستیابی به رشد ۳۳ درصد در حمل بار ترانزیتی از کشور شده است.

امانی همچنین افزود که در ماه آبان سال جاری، نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی بیش از ۱.۴ میلیون تن کالای ترانزیتی را از قلمرو کشور حمل کرده‌اند که نمایانگر بیشترین حجم ترانزیت جاده‌ای ماهیانه در گذشته بوده و نسبت به ماه آبان سال گذشته، رشد ۹۲ درصدی داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت که پیش‌بینی می‌شود حداکثر حجم بار ترانزیتی در سه ماه آینده از مرز ۱۲ میلیون تن عبور کرده و این اتفاق به عنوان یک دستاورد بزرگ در دوره حکومت دولت سیزدهم به ثبت برسد.

در پایان، معاون وزیر راه و شهرسازی به توجه به نوسازی حدود ۲۶ هزار دستگاه کشنده از ابتدای دولت سیزدهم اشاره کرد و بیان کرد که با این تدابیر،  کاهش 5 ساله میانگین عمر مفید ناوگان کشنده را  در پیش داریم . او همچنین تاکید کرد که در حوزه حمل و نقل کالا مشکل خاصی وجود ندارد و با توسعه دریا محور، توسعه سواحل مکران و رشد صنایع در بنادر، انتظار می‌رود اتفاقات مثبتی در زمینه ترانزیت و حمل بار به وقوع بیافتد.

تردد 2 برابری کامیون ها در مرز ایران و آذربایجان

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *